De klantenstrijd

Veel bedrijven gebruiken tv reclames om onder de aandacht te komen van potentiële klanten. Dit is erg onpersoonlijk en heeft ook nadelen. Je hebt bijvoorbeeld weinig of geen inzicht in hoe goed je reclame eigenlijk werkt. Een callcenter daarentegen zoekt persoonlijk contact en krijgt ook directe feedback door middel van de reacties van de benaderde personen.

Een callcenter is dus een belangrijk en handig medium voor het werven van nieuwe klanten. Er wordt bij een callcenter precies uitgezocht welke doelgroep bereikt moet worden en alleen die personen worden gebeld. Medewerkers kunnen aan de reacties van de gebelden horen of het effect heeft. Als u uw product behalve via een callcenter ook via bijvoorbeeld tv of het internet promoot heeft u bovendien een groot verspreidingsgebied zodat u veel mensen bereikt. Als mensen van verschillende kanten over een product horen zullen zij het ook sneller kopen.

Een callcenter is dus een handig hulpmiddel in de strijd om nieuwe klanten. Daarbij is de effectiviteit groot door directe feedback en persoonlijk contact. Een prima manier dus, om klanten te benaderen!